Strava dětí je velmi důležitá


Než se dítě narodí, přijímá živiny z těla matky prostřednictvím pupeční šňůry, a polyká plodovou vodu. Ihned po narození si navyká na novou chuť a to mateřského nebo umělého kojeneckého mléka. Nějakých pár měsíců s tímto typem stravy vydrží, ovšem pak je již potřeba pomalu přidávat nová jídla, nové chutě a tedy, zvykat dítě na jídlo dospělých. Jedná se samozřejmě o dlouhodobý proces, avšak co do dítěte v prvních měsících a letech jeho života dáme, to může pozitivně, nebo negativně ovlivnit jeho zdraví do budoucna.  
sladkosti pro děti

Zpočátku se jedná o pomalé a zejména nenucené zvykání na pár druhů zeleniny a ovoce, obilniny, maso a tak dále. U malých dětí, tedy těch do jednoho roku věku jde spíše o seznamování, než o nějaké plnohodnotné jezení. Po roce věku se to však již pomalu láme a přibývá jídla a ubývá mléčné výživy.
holčička jí meloun
Při přípravě a volbě jídla u malých dětí je nutno dbát několika zásad:

–          dítě není malý dospělý, a tedy neměl by jíst stejné jídlo jako my, jen v menší porci – toto je velmi důležité a mnoho lidí tuto zásadu ignoruje, však jen ať papá, když mu chutná – dítě neví, co mu chutná, chuťové preference se teprve tvoří a proto si musí zvykat a jíst opatrně, nemluvě o nevyvinutém trávicím traktu a možnostech alergií na určité druhy či složky potravin

–          opatrně se solí a cukrem– slané a sladké chutě jsou velmi návykové, nám už by dnes nechutnalo jíst plané jídlo, ovšem děti mají chutě jiné, nehledě na škodlivost soli a cukru obecně, jak jedna, tak druhá složka stravy může brzkým zaváděním u dětí způsobit nemalé zdravotní problémy, nelze opomenout také sladkosti, které děti mají rády a zavádějí se do jejich jídelníčku zbytečně často, mezi sladkosti lze však také zařadit některé mléčné výrobky, které obsahují spoustu cukru, dětské mléčné tyčinky, sladké lupínky a jiné

–          nezapomínat na ovoce a zeleninu – ta by naopak měla tvořit základ veškeré stravy dítěte, a to zejména čerstvá, sezónní ve vysoké kvalitě, v případě tepelné úpravy je také vhodné připravit si jídlo doma, ať máte jistotu, co ve stravě pro dítě skutečně je, v zelenině a ovoci se vyskytují v přirozené podobě cukry, které jsou lehce stravitelné a také sodík, který je v dostačující a zdravé míře a nahrazuje množství soli
velké oči

–          pitný režim je také důležitý – zde rovněž platí, že méně, je více, co se týká výrazných chutí a zbytečného doslazování, u malých dětí je naprosto nevhodné pití sycených nápojů, dětem obecně stačí čistá voda, nebo dětský čaj, případně přírodní naředěné šťávy.

Strava dětí je velmi důležitá
4 (80%)2